De invloed van kleur op je website - Webrendement

De invloed van kleur op je website

Logo webrendement foto en webmarketing


Ik leer je hoe je 
belachelijk veel klanten trekt met
foto- en webmarketing!

liesbeth van asselt webrendement cropfoto

Hoe kies je de juiste kleur voor je website?

Een van de opdrachten waar ik momenteel mee bezig ben, is de website voor een coach. Behalve een webbouwer schakelde ze gelukkig ook een goede tekstschrijfster in. En vroeg ze mij om de foto's voor de website te maken. In het voortraject denk ik mee over de opmaak van de website. Zodat die straks voldoet aan de principes van neuromarketing. In vakjargon: conversie oplevert. Dat wil zeggen dat de bezoeker actie onderneemt op de website, ergens op doorklikt.

Vorige week had ik een afspraak met mijn klant, de tekstschrijfster en de webbouwer/ontwerper. En liepen we tegen het aloude 'probleem' aan dat ontwerpers meestal gaan voor "mooi". Dat is ook hun vak, daarvoor zijn ze opgeleid. Maar mooi hoeft niet effectief te zijn! M.a.w. mooi hoeft geen klanten op te leveren. 

Natuurlijk, het oog wil ook wat. Niet voor niets liet ik de opmaak van mijn website over aan een professionele designer en ging ik daar niet zelf mee prutsen. Hij verwerkte mijn neuromarketingkennis gelukkig zonder morren in die website ;-). Omdat ook hij weet dat er meer voor nodig is dan "mooi" om van de bezoeker op je website een klant te maken.

Hieronder een piepklein stukje van hoe de website van mijn klant er in eerste instantie uit zag. Niet gericht op conversie. Er is veel te veel concurrentie voor dat waar het om draait, de 'koopknop'. De rode balken trekken alle aandacht naar zich toe. Aandacht die naar de oranje knop moet gaan waarmee mensen een afspraak kunnen maken. Dat is immers het doel van deze website. 

Daarbij: kleuren roepen een emotie op. je kunt een kleur mooi vinden, maar roept die dat op wat je wilt op je website?

Mijn klant is inmiddels aan het nadenken over de kleuren. Ze twijfelt. Moet het wel zo rood zijn? Eerlijk gezegd denk ik het in haar geval niet. Hieronder vind je een infographic over wat kleur met de bezoeker van je website doet.

Wat je ziet is dat rood staat voor gevaar (verhoogt het hartritme), energie, actie. Dat is soms okee voor een koopknop, maar meestal niet voor een balk waar ondersteunende tekst in staat. 

De klant is nu aan zet, welke kleur wordt het? Voor de eenheid op de site, zal ik die dan ook verwerken in een aantal foto's. Tenzij het toch rood blijft ;-). 

De invloed van kleur op de conversie van je website

Contact

Webrendement
​Liesbeth van Asselt
Dellenparkweg 6
8161 AP Epe


06-13162430
info@webrendement.nl

© 2016-2017 Webrendement

About the Author

Leave a Reply 0 comments

Leave a Reply: