De meest voorkomende conversiekiller - Webrendement

De meest voorkomende conversiekiller

Logo webrendement foto en webmarketing


Ik leer je hoe je 
belachelijk veel klanten trekt met
foto- en webmarketing!

liesbeth van asselt webrendement cropfoto

De meest voorkomende conversiekiller 

De afgelopen maanden lagen door de Coronacrisis veel bedrijven stil. Heftig. Gelukkig waren er veel ondernemers die toch de moed bij elkaar raapten en anticyclisch te werk gingen. Ze vernieuwden juist nu in deze crisistijd hun website. Wat mij de kans gaf om extra trainingen over websitemarketing te geven.

Want iedereen wil in deze tijd natuurlijk wel extra klanten via de website binnen halen! Zeker als dat geen extra marketingbudget kost.

Ik ga de fout die ik het meest gezien heb tijdens de afgelopen weken met jullie delen. Een fout waardoor deze websites veel te weinig klanten trokken. En die ook jullie misschien ook omzet kost.....

Training Webmarketing

Wie ben ik, wat doe ik voor wie

De meest voorkomende conversiekiller: de dienst die het bedrijf aanbiedt, blijft veel te abstract. Waardoor de  bezoeker op de website zich er niet goed een voorstelling bij kan maken.

Een fictief voorbeeld: "We ontzorgen onze klanten op elk gebied van arbodienstverlening".

Ehhhh... wie zijn "we"? Op de website wordt degene of het team wat contact heeft met de klant niet voorgesteld. Er staat geen foto van jou/je team op de website. De klant heeft dus geen idee of hij een klik met jouw/je bedrijf zal hebben.    

Dan "ontzorgen". Wat is dat? Wat doe je concreet voor de klant? Gebruik liever een tekst waarin je met bullitpoints bijvoorbeeld het proces om tot een RI&E te komen duidelijk maakt. Neem de klant mee in wat je doet, zodat hij weet wat hij kan verwachten.

En laat zien waarom jij de ideale leverancier bent, waarom deze portentiele klant toch echt zaken met jou moet doen in plaats van met je concurrent. Certificaten, logo's van klanten, referenties, blogs met tips, foto's van door jou geinstalleerde zaken, er zijn legio manieren om de bezoeker op je website te overtuigen.

Onze "klanten". Wie zijn dat? Behoor ik als bezoeker van de website tot jouw doelgroep? Maak foto's van een groep die je aan het trainen bent, van een 1 op 1 gesprek, van klanten bij je in de showroom, etc. Natuurlijk vraag je daar eerst toestemming voor.... En zet bij de referenties de naam, functie en foto van degene die de referentie gaf. Door je huidige klanten in beeld te brengen, weet de potentiele klant of hij bij je klantenkring past.

En natuurlijk geef je met deze foto's richting aan de doelgroep. Plaats alleen foto's op je website van je ideale klant. Niet van klanten die je liever kwijt dan rijk bent....   

Dan: "op elk gebied van arbodienstverlening". Ook al zo'n breed begrip. Lever je bedrijfsartsen en casemanagers bijvoorbeeld? Of richt je je op veiligheid? Of op het maken van RI&E's? Of op het leveren van hulpmiddelen?

Maak het dus concreet. Wie ben je/wie zijn jullie, en wat doe je precies voor wie. En wat is het resultaat. Dat alles moet duidelijk zijn binnen de maximaal 7 seconden dat de bezoeker op je website is. Tussen de 3 en 7 seconden wordt namelijk het besluit genomen om door te klikken of toch naar de website van de concurrent te gaan.

De snelste manier om antwoord te geven op deze vragen van de websitebezoeker is met behulp van plaatjes. Ons brein is visueel ingesteld, kan beter en sneller met beeld overweg dan met cijfers en tekst. Maak het abstracte daarom zoveel mogelijk zichtbaar.


Bedrijfsfotografie


Een voorbeeld. Afgelopen weekend kreeg ik een mail van Joris Vermaessen, eigenaar van Woet Bosgrond. Tekstschrijver, webbouwer en ik gingen vorig jaar voor hem aan de slag om de website te vernieuwen. De foto's die ik maakte waren vooral gericht op beleving, wat levert het je uiteindelijk op als je een perceel bosgrond koopt?

In februari  ging de nieuwe website online. Doel van deze website is vooral dat mensen zich inschrijven voor de nieuwsbrief.

Dit is wat Joris me gisteren mailde: "Ff een succesmomentje delen... Na verandering van de site is het aantal aanmeldingen voor de nieuwsbrief verdubbeld. Grofweg van 2,4 naar 4,8 aanmeldingen per dag, oftewel van 75 naar 150 per maand. Dat is grandioos want dit zijn de potentiële klanten van WOET bosgrond BV!"

Wil jij ook dat er met een deskundige blik naar optimalisatie van je website gekeken wordt? Zodat jij ook een verdubbeling van de conversie tegemoet kunt zien? Ik werk samen met een team met conversiegerichte tekstschrijvers, grafisch ontwerpers, SEO-specialisten, webbouwers en videografen, dus er is veel mogelijk!

Ga je liever zelf aan de slag? Volg dan eerst de training   Websitemarketing, zodat je met de juiste dingen aan de slag gaat.... Anders ben je als de schilder die een raam ging schilderen, maar het verkeerde raam schilderde......

Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken!


Contact

Webrendement
​Liesbeth van Asselt
Dellenparkweg 6
8161 AP Epe


06-13162430
info@webrendement.nl

© 2016-2018 Webrendement

About the Author

Leave a Reply 0 comments

Leave a Reply: